Mastering
DMM (Direct Metal Mastering) – touto technologií se vyrábějí desky pomocí ocelového disku s vrstvou čisté mědi. Zvukový signál se zapisuje přímo na měděný disk. Rozdíl oproti klasické výrobě je ten, že tento proces je jednokrokový – na rozdíl od standardního, který je tříkrokový. Výsledkem je snížení echa, šumu a hluku.
Od prodeje společnosti Neumann německému výrobci mikrofonů Sennheiser se už nové soustruhy nevyrábějí a nedodávají se ani náhradní díly. Na světě je jen 6 takových zařízení. Nejlepší příklad lisování DMM lze obvykle nalézt na štítcích Teldec (Německo) nebo EMI (Spojené království) ze začátku 80. let.
Half Speed Mastering – proces řezání vinylu poloviční rychlostí. Kotoučový soustruh a hlavní zdroj jsou spuštěny na poloviční rychlost, tedy 16 2/3. Běží spolu nesprávnou rychlostí – pomalu.
Čím déle se věnujete vyřezávání jedné drážky, tím je práce přesnější. Je zde patrný rozdíl mezi záznamy které vznikly v reálném čase a záznamy, které vznikly za dvojnásobný čas.
Direct to Disc – před příchodem nahrávání na magnetofonové pásy, se vše nahrávalo způsobem "direct to disc". Je to velmi náročný způsob, protože třeba nahrát kompletně všechno, živě, bez vážnějších hudebních a technických chyb. Po nahrání skladby už neexistuje žádný způsob následné úpravy. Momentálně se tato technologie stává opět oblíbenou. Zčásti i díky Third Man Records Jacka Whitea. Celá alchymie je v tom, že hudebníci to musí dát "na první". Navzdory všemu se někdy stane i chyba a možná právě to přidává takové nahrávce magický moment a autenticitu.
Obecně ale platí, že samotný mastering nahrávky ve studiu se provádí speciálně pro LP desky a je odlišný od finálního masteringu pro
CD nebo jiné formáty.