Kód produktu: VQ2500SC | ID: 1096595
Za lehkostí
Vanquish je čistým ztělesněním filozofie Shimano Magnumlite. Je vyroben s největší japonskou přesností a je určen pro ty, kteří požadují to nejlepší pro sebe a své vybavení.
Díky citlivosti a hladkosti navijáku je ideální pro lov okounů, pstruhů a candátů ultralehkými technikami. Nicméně, Vanquish může být použit pro mnoho různých technik a druhů, včetně pobřežního lovu ve slané vodě ve větších velikostech 4000 a 5000. Vanquish vás povede, abyste ze sebe při každém dobrodružství dostali to nejlepší. První věc, kterou zažijete, je hmotnost navijáku, nebo spíše její nedostatek. Střední 3000 váží pouze 170 g – to je pozoruhodné a všimnete si toho.
Vanquish nastavuje nové standardy kvality v oblasti UL rybolovu. Shimano přešlo na 'Beyond Lightness', aby vytvořilo dokonalý mechanismus lehkého navíjení s bezkonkurenčními vlastnostmi. Je vrcholem ultralehkých navijáků a je až po okraj nabitý technologiemi Shimano, odvozenými především od STELLA.
HAGANE
HAGANE GEAR
Hnací kolo převodu HAGANE je vyrobeno špičkovou technologií přesného kování za studena od Shimano bez potřeby dalšího mechanického opracování. Technologie přináší dlouhodobou hladkost chodu, pevnost, nízkou hmotnost celého převodu a vysokou účinnost přenosu síly. Ve srovnání s tradičními převody, zhotovenými tlakovým litím a následně opracovávanými mechanicky, jsou převody HAGANE odolnější, trvanlivější a lépe zvládají přenos výkonu při velkém zatížení.
MICROMODULEⅡ
Špičková povrchová úprava na miniaturních zubech převodovky přispívá k hladšímu chodu navijáku.
X SHIP
Řešení převodovky X-Ship díky kombinaci jedinečných konstrukčních řešení nabízí výrazně vyšší účinnost přenosu výkonu. Umístěním pastorku blíž k ose velkého hnacího kola je přenášen mnohem větší výkon od kličky k rotoru. Pastorek je uložen ve dvojici kuličkových ložisek Shimano A-RB. Díky tomu je naviják velmi kompaktní a pevný.
HAGANE BODY
Tělo HAGANE je vyrobeno z hliníkových nebo hořčíkových slitin vysoké pevnosti. Slitiny vytvářejí lehké pevné tělo, odolné proti nárazům i mechanickému namáhání. Skořepina těla je tak mechanicky mimořádně odolná, chrání citlivé součásti uvnitř navijáku a poskytuje pevnou oporu převodům, které lépe a s větší účinností přenášejí síly, vznikající při chytání.
INFINITY LOOP
INFINITY XROSS
INFINITYDRIVE
INFINITY DRIVE je nová konstrukce převodů, která snižuje kluzný odpor převodovky. To se projeví hladším a snadnějším navíjením v nejen zátěži, ale i navolno. INFINITY DRIVE je bezkontaktní konstrukce, kdy se pastorek vůbec nedotýká hlavní hřídele. Snížení kluzného odporu je realizováno aplikací speciálního nízkotřecího pouzdra, které drží a vede hlavní hřídel. Hřídel je navíc opatřena speciální povrchovou úpravou. Díky těmto konstrukčním úpravám je kroutící moment na kličce až o 30 %* menší ve srovnání s tradičním uložením převodovky X-SHIP.
DURACROSS
SILENTDRIVE
Nové konstrukční řešení sestavy jedenácti vnitřních komponentů v navijáku přispívá k hladkému a tichému chodu při navíjení.
MGL ROTOR
Nové konstrukční provedení rotoru (Magnumlite Rotor) přináší bezprecedentní lehký chod. Profil rotoru, který byl dříve symetrický, je nyní asymetrický. Mechanismus ramena překlápěče, který byl dříve umístěn na stejné straně jako rolnička, je nyní přemístěn na protější stranu rotoru. Tato změna výrazně zlepšuje vyvážení rotoru a v kombinaci s lehkou rolničkou, titanovým ramenem překlápěče a optimálně zvolenou tloušťkou stěny rotoru dochází ke 14 % úspoře momentu setrvačnosti. Tím se dosahuje zvýšení citlivosti navijáku do dříve nemyslitelných hodnot.
ANTI TWIST FIN
X PROTECT
X-Protect: Kontaktní trojitý lem válečkové volnoběžky představuje kritické místo v ochraně proti průniku vody. V tomto konstrukčním řešení první hrana lemu rotační volnoběžky zabraňuje průniku vody do prostoru mezi rotorem a tělem. Speciální mazivo mezi druhým a třetím lemem není jen pouhou pojistkou při těsnění v okamžiku, kdy je límec rotoru v horní poloze válečkové volnoběžky, ale také minimalizuje třecí odpor při pohybu rotoru. Kromě zajištění hedvábně hladkého pohybu, který patří k charakteristickému chování navijáku (například Stella SW), X-Protect zajistí ochranu navijáku před extrémními nárazy vln a stříkající mořské vodě.
G FREE BODY
Technologie G Free Body byla vyvinuta za účelem posunu těžiště navijáku blíže k prutu. To se podařilo díky přesunu polohy oscilačního mechanismu hřídele šneku o 19 mm ze spodní části těla navijáku do horní části nad osu hřídele kličky. Posunem těžiště navijáku blíže k poloze rybářovy ruky technologie G Free Body pomáhá snižovat únavu při lovu a zlepšuje komfort při nahazování.
AR-C SPOOL
Nová konstrukce cívky AR-C s okrajem cívky ve tvaru V umožňuje odmotávání vlasce z navijáku v menších smyčkách, což se projevuje v mnohem delším a přesnějším odhazování. Cívka AR-C minimalizuje nebezpečí zamotání vlasce, dokonce i při použití tenkých vlasců či šňůr.
LONG STROKE SPOOL
Long Stroke Spool – cívka s dlouhým zdvihem má delší dráhu zdvihu oproti tradičním cívkám. Delší dráha zdvihu přináší delší odhazovací vzdálenosti.
CI4+
CI4+ je vylepšenou verzí původního materiálu CI4. Tento vysoce technologicky náročný materiál je 2,5krát tužší než CI4. Je využit v konstrukci mnoha špičkových navijáků Shimano, protože je lehčí. Užitím CI4+ ve výrobě těla a rotoru se výrazně zlepšuje účinnost navijáku a roste tuhost konstrukce.
RIGID SUPPORT DRAG
SA-RB
ONE-PIECE BAIL
Parametry a specifikace
Velikost navijáku / cívky
Ložiska
Převodový poměr
5,1:1
Kapacita cívky
0,16mm - 150m / 0,18mm - 120m / 0,20mm - 95m
Maximální brzdná síla
3 kg
Návin na 1 otáčku kličky
75 cm
Varianta
Naviják
Série
Tělo
CI4+
Materiál cívky
Cold Forged Aluminium
Náhradní cívka
Hmotnost
165 g
Navrženo v
Japonsko
Země původu
Japonsko
Doporučené příslušenství