Aktivní snímačeAktivní snímače
EMG zajišťují nástroji mnohem vyšší výstupní signál, který se lépe vypořádá jak s různou impedancí vstupu kytarového zesilovače, tak s prakticky libovolnou délkou kabelu. Signál je mnohem méně náchylný na rušivé vlivy indukované do kabelu, jako je brum apod. a také je výrazně tolerantnější např. ke kytarovým vysílačkám, které jeho zvuk ovlivňují výrazně méně, než u pasivních snímačů. Dalším bonusem je prodloužený sustain, dílem díky tomu, že magnetické pole snímače neomezuje kmitání strun tak, jako u pasivních snímačů, dílem díky samotné vyšší citlivosti. Zcela očividná je také lepší schopnost přebuzení lampového zesilovače vyšším výstupním signálem a z toho plynoucí snadnější dosažení požadované úrovně zkreslení.
EMG 707 TWAktivní snímač
EMG 707 TW jsou vlastně dva zcela odlišné snímače v jednom.
S většinou předchozích pasivních snímačů zneli tehdejší sedmistrunné nástroje na struně „B“ blátivě a tupě, zejména pokud jste chtěli zahrát přirozený nebo umělý flažolet. Až příchod modelu EMG 707 v roce 2001 tyto problémy vyřešil a přinesl nejkonkrétnější a nejplnější zvuk, jaký může sedmistrunná kytara vůbec nabídnout.
Magnetická slitina AlNiCo V v kombinaci se širokoštěrbinovými cívkami dodává hutnost hluboké „B“ struně a současně zpevňuje celkový zvuk.
Ať už hrajete široké a zvonivé jazzové akordy ve stylu „opeth“, nebo tlumené a sekané „deathové“ riffy, jsou všechny hrané noty i flažolety konkrétní a čitelně artikulované a to i v případě, že používáte hodně „vražedné“ nastavení zesilovače.
Varianta „TW“ posouvá zvuk úspěšného modelu 707 o další stupeň výš. Doplňuje jeho hutný a energický zvuk určený pro maximální zkreslení o mód „Single Coil, který snímači přidává plný čistý tón s velkou dávkou průraznosti.
Snímač má taktéž dva nezávislé interní předzesilovače, ideálně přizpůsobené potřebám obou typů zvuku, díky tomu je jeho o něco vyšší než u předchozích modelu EMG.
Mezi oběma režimy je možno snadno přepínat potenciometrem Push/Pull.
Snímač je použitelný v pozici u krku i u kobylky.
Svůj zvuk prostřednictvím tohoto snímače tvoří např.: Scott Hull (Pig Destroyer), Christopher Bradley (Beneath The Massacre).
Lepený krkNástroje s novou konstrukcí lepeného krku poskytují hudebníkovi pohodlný přístup k nejvyšším polohám hmatníku, což přináší pocit ze hry srovnatelný s nástroji vybavenými průchozím krkem. Zároveň však zachovávají příjemný a teplý zvuk jehož původcem je kontakt různých druhů dřev na přechodové patce mezi krkem a tělem, tak jak jsme zvyklí u nástrojů s klasickým lepeným spojením.
Barytonová menzuraMenzura prodloužená na 673 mm dovoluje snadno podladit nástroj až o několik tónů. I při velmi hlubokém ladění nevznikají problémy s „plandajícími“ strunami a není ani nutné používat extrémně silné sady. Hra je tak pohodlnější a hráči se příjemněji střídá mezi doprovodnou a sólovou technikou hry. Hutný zvuk s dlouhým sustainem najde uplatnění v Hardcore, Nu-Metalu a dalších tvrdých hudebních stylech.
Kobylka Tonepros a odstupňované uchycení strun skrz těloJednoduchou inovací oproti standardnímu typu Tune-o-matic je pevná fixace kobylky i koncového dílu k upevňovacím elementům pomocí dvou miniaturních šroubků. Výhodou je prodloužený sustain, přesnější ladění a pohodlnější hra. To vše díky lepší stabilitě celého systému.
Odstupňované uchycení a protažení strun skrz tělo vyrovnává pnutí jednotlivých strun, což je výhodné zejména pro různá alternativní „dropped“ ladění. Současně toto řešení zdůrazňuje artikulaci jednotlivých tónů, zlepšuje herní pocit a prodlužuje sustain.
Zamykatelná ladící mechanika Schecter LockingPrestižní modely jsou osazeny kvalitní zamykatelnou mechanikou
Schecter Locking, jež snižuje potřebu „zalomení a omotání“ struny kolem vodícího kolíku na nezbytné minimum. Díky tomu je výrazně zvýšena stabilita ladění i při razantnějších technikách bendingu i při využití tremola a taktéž je prodloužena životnost strun, především s ohledem na jejich praskání.