cookies
Naše „cookies“ ti budou chutnat
Cookies na stránce Muziker slouží k tomu, aby byla tvá návštěva u nás vždy příjemným zážitkem. Odsouhlas využívání všech cookies kliknutím na tlačítko „Souhlasím“, nebo si v nastaveních vyber jen ty, na které máš chuť. Více informací.
Souhlasím
Odmítnout

Jak vybrat kolo

Aktualizováno 16.02.2024
Čtení na 10 min.
Juraj Haruštiak
Cyklosezóna začíná a ty ještě nemáš svůj bajk? Poradíme ti, jak vybrat kolo podle výšky či typu terénu, jak správně vybrat kolo pro dítě, pána či dámu. Hledáš stylové městské kolo, nadupanou silničku nebo horské kolo za rozumnou cenu? Víš, proč cyklokurýři milují singlespeed kola a co je třeba si všímat při koupi elektrokola? Čti dál.
Jak vybrat kolo

Dámské kolo nebo pánské kolo?

Při výběru jízdního kola pro dospělého se setkáme s rozdíly v konstrukci modelů určených pro dámy a pro pány. Charakteristickým znakem dámských kol bývá kratší a snížený rám, měkčí pružiny ve vidlicích, kratší a širší sedlo s měkčím středem. Důvodem je jiný rozestup sedacích kostí než u pánů. Ženské modely se často liší i řidítky, dámy mají v oblibě zahnutá řídítka typu „vlaštovka“ a brzdy nastaveny tak, aby je mohly ovládat i kratšími prsty a slabší silou.
Mladá dívka v cyklistickém oblečení a s cyklistickou helmou jede na silničním kole vysokou rychlostí po asfaltové cestě.

Dětské kolo

Pokud kupujeme kolo pro dítě, vybíráme podle věku, tělesné výšky, výšky rozkroku a schopností dítěte.
Nejpřesnější kritérium pro výběr správné velikosti kola je výška rozkroku dítěte. Ostatní kritéria jsou pouze orientační. V tabulce najdeš doporučený průměr kol v palcích, podle kterého je třeba se orientovat při výběru dětského kola. Velikost rámu dětských kol bývá zpravidla přizpůsobena velikosti kol, proto není při výběru tak důležitá jako průměr kol.
Holčička s veselým výrazem ve věku 4 let s růžovou cyklistickou helmou, růžovými slunečními brýlemi v růžovém oblečení jede po chodníku na dětském kole.
TIP: Výšku rozkroku nejjednoduššeji změříš, když postavíš dítě bez bot a kalhot ke stěně, mezi kolena mu vložíš na výšku středně hrubou knihu a posuneš ji opatrně směrem k rozkroku dítěte. Odměř vzdálenost mezi podlahou a horním okrajem knihy a dostaneš výšku rozkroku dítěte.
Věk dítěte (roky) Výška dítěte (cm) Výška rozkroku (cm) Doporučená velikost kol (palce)
1 - 2 85 - 103 cm 33 - 43 cm jen odrážedlo
3 – 4 104 – 110 cm 44 – 47 cm 12“ – 14“
4 – 5 110 – 115 cm 48 - 51 cm 12“ – 16“
5 – 6 116 - 121 cm 52 - 54 cm 14“ – 18“
6 – 7 122 - 127 cm 55 - 57 cm 16“ – 18“
7 – 8 128 - 133 cm 58 - 61 cm 18“ – 20“
8 – 9 134 – 139 cm 62 - 65 cm 18“ – 20“
9 – 10 140 - 147 cm 66 – 68 cm 20“ – 24“
10 – 11 146 - 151 cm 69 - 71 cm 24“
11 – 13 152 – 163 cm 72 – 77 cm 24“ – 26“
13 + 164 + cm 78 + cm 26“

Bezpečnost a komfort

Je důležité umět objektivně posoudit schopnosti dítěte. Přechod z odrážedla na pedálové dětské kolo, ale i z menšího kola na větší, je pro každé dítě skutečná výzva.
Dítěti, které již dokázalo na odrážedle nebo předchozím kole samostatně zabrzdit, nastavíme sedadlo o 2 až 4 cm výš, než je výška jeho rozkroku. Dítěti, které tuto schopnost zatím nemá, nastavíme sedadlo v rovině s výškou jeho rozkroku. U úplných začátečníků navíc platí, že musí dosáhnout na zem nejen špičkami nohou, ale celými chodidly. Při hledání rovnováhy snadněji zastaví a vyhnou se pádům.
Ve výbavě malého cyklisty určitě nesmí chybět přilba na kolo a na první jízdy doporučujeme i vhodné chrániče na kolo. Přilba musí mít správnou velikost a vždy je třeba se ujistit, zda ji má dítě na hlavě nasazenou správné a zda se na hlavě neposouvá.
První pedálové kolo by mělo být vybaveno pedálovou brzdou. Na ruční brzdu si dítě má začít zvykat až když dokáže při jízdě bezpečně ovládat rovnováhu a koordinaci zraku s pohybem ruky. Prudké zabrzdění totiž může způsobit nepříjemný pád.

BMX kolo

Starší děti, junioři a teenageři milují BMX kola. Obliba BMX kol však není striktně omezena věkem, triková jízda má své příznivce téměř v každém věku. Tato speciální kola jsou určena pro pouliční freestyle (street), bikrosové okruhy, trikovou jízdu v parcích nebo na triky na rampách a hliněných skocích (dirty). Mají speciální geometrii, zpevněné ráfky, pouze jeden převod a pouze zadní brzdu. Stylové přetáčení řídítek (barspin) by totiž s přední brzdou nebylo možné.
BMX kola dokáží neuvěřitelné kousky. Musí být lehká a zvládnout obrovské zatížení.

Nejdůležitější parametry zblízka

Velikost rámu

Velikost rámu je důležitým parametrem kola. Správná velikost se určuje podle výšky postavy nebo podle vzdálenosti od chodidla ke slabinám (tato možnost je přesnější). Obecné doporučení říká, že pokud cyklista stojí obkročmo nad rámem kola, vzdálenost horní trubky od rozkroku by měla být přibližně 8 cm. Velikost rámu se obvykle udávat v palcích, cm nebo v standardizovaných označeních velikosti (podobně jako například u oblečení). Optimální rozměry se liší podle typu kola a jízdního stylu jezdce.

Velikost rámu podle výšky postavy

Výška postavy (cm) Velikost rámu
Silniční kolo (cm)
Velikost rámu
Crossové kolo (palce)
Velikost rámu
Horské kolo (palce)
150 cm – 155 cm 49 cm 15“ S 13“ – 15“ XS
155 cm – 160 cm 52 cm 16“ 15“ S
160 cm – 165 cm 52 cm 17“ S/M 15“ – 17“
166 cm – 170 cm 52 cm - 54 cm 17“ – 18“ M 17“ – 18“ M
171 cm - 175 cm 54 cm - 56 cm 18“ – 19“ 17“ – 18“
176 cm - 180 cm 56 cm 19“ – 20“ M/L 18“ – 19“ L
181 cm - 185 cm 56 cm - 58 cm 20“ – 21“ L 19“ – 20“
185 cm – 190 cm 58 cm - 60 cm 21“ – 22“ 20“ – 21“ XL
190 cm – 195 cm 60 cm - 62 cm 22“ – 23“ XL 21“ – 23“
195 cm + 62 cm - 64 cm 24“ 24“ XXL

Velikost rámu podle délky nohou

Délka nohy (cm) SPORTOVNÍ VYUŽITÍ REKREAČNÍ VYUŽITÍ
Velikost rámu (cm) Velikost rámu (palce) Velikost rámu (cm) Velikost rámu (palce)
72 40 15,7 42 16,5
75 42 16,5 44 17,3
79 44 17,3 46 18,1
82 46 18,1 48 18,9
87 48 18,9 50 19,7
89 50 19,7 52 20,5
92 52 20,5 54 21,3
96 54 21,3 56 22

Materiál rámu

Materiál má zásadní vliv na dvě nejdůležitější vlastnosti rámu kola: tuhost a hmotnost. Ideální rám by měl mít vysokou tuhost a nízkou hmotnost, ale fyzikální vlastnosti jsou neúprosné a se zvyšováním tuhosti se zvyšuje i hmotnost materiálu. Výrobci proto hledají tu správnou slitinu, tvar a úhel.
Nejpoužívanejším materiálem bývá hliník. Je lehčí než ocel, ale k dosažení požadované tuhosti musí mít hliníková trubka větší průměr. Hliníkový rám je cenově dostupný, ale při velké dlouhodobé zátěži se materiál časem unaví a může se také zlomit.
Ocel je mnohem tužší než hliník. Její nevýhodou je vyšší hmotnost a vyšší náklady na výrobu. Při nedostatečné péči začne po čase rezavět, ale i takový rám se dá opravit svařováním. V současnosti se používá hlavně na rámy BMX kol nebo touringových kol.

Karbonový rám vyniká poměrem tuhosti a hmotnosti a výborně absorbuje vibrace. Cena kola s karbonovým rámem bývá vyšší. Tento materiál umožňuje kreativnější práci s designem rámu. Jednou z mála nevýhod bývá, že při silných úderech zboku často praskne a je odsouzen k výměně. Naštěstí už existují i firmy, které se zabývají opravami karbonových rámů.
Samostatný karbonový rám kola na bílém pozadí.
Titan je materiál profesionálů vyznačující se vysokou tuhostí a nízkou hmotností. Rámy z tohoto materiálu bývají sice dražší, ale investice do kvality se vždy vyplatí.

Velikost kol

Větší kolo znamená lepší stabilitu, efektivnější záběr pohybu a lepší přilnavost k povrchu. U většího kola je však třeba zároveň počítat s vyšší hmotností. Daní za velikost je proto větší výdej energie a těžší ovladatelnost kola ve vyšší rychlosti a při manévrování v zatáčkách.
"
Průměr kola trekingových, crossových nebo silničních kol bývá stejný: 28"" – 29"".

U městských kol se setkáme s rozměry 24"" – 29"".

Velkou variabilitu mají i horská kola: 26"" – 29"" a BMX kola: 12"" – 29""."

Brzdy

Čelisťové (ráfkové) brzdy fungují tak, že brzdová destička s pryžovým obložením se tře o ráfek kola. Tento princip je relativně spolehlivý, ale v mokrém počasí jeho efektivita klesá. Výhodou ve srovnání s kotoučovými brzdami je nižší hmotnost i cena. Nevýhodou je, že ráfek kola se při tření časem opotřebovává.
Detailní pohled na čelisťové brzdy přiložené k ráfku kola.
Kotoučová mechanická brzda při brzdění přitlačí brzdový kotouč k brzdové destičce, čímž vzniká tření. Takové brzdy jsou velmi účinné v jakémkoliv terénu a počasí, ale bývají dražší a náročnější na údržbu než čelisťové brzdy.

Extra kategorií bývají hydraulické kotoučové brzdy, které se montují zejména do horských kol. Síla z brzdné páčky se na kotouč nepřenáší pomocí ocelového lanka jako u mechanické kotoučové brzdy, ale pomocí hydraulické kapaliny. Hydraulická kotoučová brzda dokáže proto zabrzdit kolo s vynaložením nejmenší energie. Tato technologie se běžně využívá v automobilech i motocyklech.
Detailní pohled na mechanickou kotoučovou brzdu kola a část kola.

Převody

Při rychlé jízdě po rovině má být řetěz na předním velkém kolečku a vzadu na malém kolečku. Při stoupání do kopce bude řetěz vpředu na co nejmenším kolečku a vzadu na co největším. Více koleček poskytuje větší možnosti, ale rychlost či námahu při stoupání ovlivňuje počet zoubků na ozubených kolečkách. Crossová a horská kola mají 21, 24 a 27 převodů, jízdní kola mají obvykle 18, 20, 27 a 30 převodů.
Detailní pohled na převodový kotouč kola s ozubenými kolečky.

Městské kolo

Nazývá se také urban kolo a slouží hlavně jako každodenní pohodlný dopravní prostředek po městských chodnících a cestách. Jeho oblíbenost rapidně roste s rozvojem cyklistické dopravy ve městech. Škála tvarů je přizpůsobena očekávaným funkcím a jednotlivé modely se mezi sebou liší i výbavou. Zatímco na levnějších modelech najdeme zadní nosič i blatníky, dražší modely si musí vystačit jen se základní výbavou, což však kompenzují nižší hmotností, kvalitnějšími konstrukčními materiály a díly. Městské kolo má menší počet převodů a jeho konstrukce není stavěná na dlouhé cyklotúry ani náročný terén. Je to však ideální společník na pravidelnou cestu do práce, nákup nebo za zábavou, případně na krátký rodinný výlet po upravených cyklostezkách.
Městské kolo Basso s tyrkysovým rámem, kotoučovými brzdami a blatníky.
Ideální společník na cestu do práce a každodenní přesun po městě. Daní za vyšší komfort bývá vyšší hmotnost.
  • + vysoký komfort
  • + vhodné pro upravené cesty, chodníky
  • + praktické
  • + nosič pro lehké batohy
  • - nižší univerzálnost
  • - nízká rychlost
  • - nevhodné do terénu
  • - vysoká hmotnost

Trek kolo

Používá se i pojmenování trekingové, crossové nebo krosové kolo. Jde o hybrid mezi silničním a horským kolem. Crossové kolo se hodí nejen na asfaltové cesty, ale i na suché lesní stezky nebo zpevněné štěrkové cesty. Je ideálním kolem pro každého milovníka cykloturistiky, ale využití najde i jako dopravní prostředek pro pravidelný pohyb ve městě. Jeho největší devizou je univerzálnost. Podobně jako většina městských kol bývá plně vyzbrojené blatníky, nosičem zavazadel, světlem, odrazkou nebo zvonkem. Na rozdíl od horského kola má užší pláště s nevýrazným dezénem. Konstrukce rámu je podobná, ale umožňuje o něco pohodlnější posed.
Crossové kolo 4Ever s tmavým hliníkovým rámem, odpruženou přední vidlicí, kotoučovými hydraulickými brzdami, stojící samostatně.
Crossové kolo je určeno pro pohyb ve městě, ale i cyklo túry. Bez problémů zvládne lehčí terén, suché lesní stezky a zpevněné štěrkové cesty.
Díky optimálnímu poměru a rozsahu převodů si při stoupání v kopcovitém terénu vystačí s menší dávkou námahy a umožňuje i poměrné svižnou jízdu po rovině. Modely s odpruženou vidlicí efektivně tlumí různé nerovnosti terénu, hrboly, výmoly i ostré hrany obrubníků, takže jízda je pocitově mnohem komfortnější.
  • + vysoký komfort
  • + vhodné pro upravené cesty, chodníky
  • + vhodné do lehkého terénu
  • - vysoká univerzálnost
  • - nízká rychlost
  • - vysoká hmotnost

Gravel kolo / Cyklokrosové kolo

Kolo gravel je jako stvořené pro jízdu na polních cestách a nezpevněných štěrkových površích. Brzdění zajišťují kotoučové brzdy a rám je zkonstruován tak, aby se na něj dala připevnit zavazadla i blatníky.
Gravelové kolo Wilier Jena s tmavým karbonovým rámem, kotoučovou hydraulickou brzdou a sportovními řídítky se závodníkem v pohybu po lesní cestě.
Cyklokrosové kolo nebo CX kolo vychází z konceptu závodního silničního kola, ale odlišná geometrie rámu, rozšířená vidlice a širší pláště s jemným vzorem mu kromě silnic s upraveným povrchem umožňují i pohyb v lehkém terénu. Kratší rám umožňuje pohodlnější posed. Pro cyklokrosová kola bývají typické kotoučové brzdy a ohnutá sportovní řídítka (berani). Přestože na asfaltu silniční kolo nepředčí, stále patří k tomu nejrychlejšímu, co mezi jízdními koly najdeš a hravě si poradí i s méně kvalitním asfaltem, lesními stezkami, blátem nebo štěrkovým povrchem. Cyklokrosové kolo se ideálně hodí na sportovní a závodní jízdu i na dobrodružné výpravy po cestičkách a polních cestách mimo hlavní tahy. Na rozdíl od gravelového umožňuje cyklokrosové kolo mnohem svižnější jízdu.
  • + nízká hmotnost
  • + vysoká rychlost
  • + vhodné pro upravené cesty, chodníky
  • - vhodné do lehkého terénu
  • - vyšší komfort
  • - vysoká univerzálnost

Horské kolo

Tato terénní mašina dokáže díky mimořádně stabilní konstrukci, extrémnímu odpružení a širokému plášti překonat jakoukoliv překážku. Horské kolo je určeno pro vyznavače cross country ježdění na lehčím terénu i pro vyznavače gravity disciplín na nekompromisním terénu s různými skálami, ostrými zatáčkami a strmými srázy. Navzdory názvu nepatří jen do lesa.Horské kolo je opravdový přítel do nepohody, ale dobře se cítí i v městské džungli a díky pořádnému odpružení si troufne na každý obrubník. Robustní pláště umožňují pneumatice dosáhnout silné přilnavosti téměř na jakémkoliv terénu, ale na udržované rovné silnici nedokážou kvůli výraznému valivému odporu vyvinout příliš vysokou rychlost.
Celoodpružené horské kolo Mondraker F-Podium s tmavým karbonovým rámem a kotoučovou hydraulickou brzdou.
Při výběru se rozhodni, zda upřednostníš model pouze s předním odpružením (hardtail) nebo celoodpružený model (FSX nebo Full suspension).

Hardtail horská kola

Nabízejí univerzální využití v terénu i na příležitostný přesun po silnici. Jejich údržba je poměrně jednoduchá, dá se s nimi snadno manévrovat a ani stoupání do kopce na hardtailovém kole až tak nebolí.

Celoodpružená kola

Celoodpružené modely jsou zcela jiná liga. Liší se navzájem zejména zdvihem odpružení, který má zásadní vliv na náročnost terénu. Jsou sice těžší než hardtail modely, ale při strmějším sjezdu se právě tato zdánlivá nevýhoda stává velkou výhodou a vyšší hmotnost poskytne jezdci větší stabilitu. Je však třeba počítat s tím, že drsnější zacházení v náročném terénu si vyžádá svou daň v podobě častějšího servisu čepů, tlumičů a dalších namáhaných dílů.
Celoodpružené kolo má při strmějším sjezdu větší stabilitu než hardtail kolo.
Na rekreační a méně náročné jízdy ti postačí i celoodpružené XC modely s nižším zdvihem odpružení 100 mm — 140 mm. Výhodou je, že tyto modely často nabízejí i možnost vypnout nebo omezit účinnost odpružení. Dobrým kompromisem mezi běžným a extrémně náročným terénem může být model typu All-Mountain nebo Trail. Přijatelná hmotnost umožňuje nejen pohyb v drsném terénu, ale i ježdění v normálních podmínkách. Pokud chceš své schopnosti otestovat v mnohem těžším terénu, zaměř se na extrémnější modely typu Enduro se zdvihem odpružení 160 mm. Mají typické pláště s výraznějším vzorkem a zvládnou větší zátěž. Těžiště posedu posunuté nad zadní kolo však znamená, že se při stoupání do strmého kopce více zapotíš.
  • + komfortní odpružení
  • + vhodné do náročného terénu
  • + vyšší hmotnost
  • - nízká rychlost

Singlespeed / Fixie kolo

Jejich kouzlo spočívá v jednoduchosti. Mají jen jednu rychlost, takže pokud přehazování rychlostí považuješ za zbytečnost, zde jsi na správné adrese. Výhodou takového praktického kola na každodenní přesun po městě je velmi rozumná cena a snadná údržba. Při stoupání do kopce je však třeba pořádně šlápnout do pedálů.

Singlespeed je jednoduché kolo s volnoběžným mechanismem bez převodů. Je oblíbené u cyklokurýrů.
Červené sportovní aerodynamické singlespeed kolo značky Cinelli s jedinou rychlostí, sportovním sedlem a zahnutými sportovními řidítky.
Fixie je kolo s pevným převodem, ale bez volnoběžného mechanismu. I když přestaneš šlapat do pedálů, kolo se bude ze setrvačnosti kroutit dále. V minulosti se využívala zejména na dráhovou cyklistiku, dnes se stávají populární alternativou městských kol.
  • + jednoduchá ovladatelnost
  • + nízká cena
  • + komfort
  • + vhodné pro upravené cesty, chodníky
  • - nižší rychlost
  • - nevhodné do kopce
  • - nevhodné do terénu

Skládací kolo

Výborný dopravní prostředek pro každodenní dojíždění v rámci města. Po složení se skládací kola změní na kompaktní zavazadla, která se dají snadno transportovat v zavazadlovém prostoru auta, ale i v autobuse, vlaku nebo městské hromadné dopravě. Ideální společník pro kombinovaný přesun z příměstské lokality či venkova do práce nebo do školy ve větším městě. Jednotlivé modely se navzájem liší hmotností, životností, ale také tím, jak rychle a snadno se dají složit a jak kompaktní jsou jejich rozměry po složení.
Černé městské skládací kolo Tern Verge P10 v rozloženém stavu.
  • + nízká hmotnost
  • + kompaktní rozměr
  • + vhodné pro upravené cesty, chodníky
  • - nižší rychlost
  • - nevhodné do kopce
  • - nevhodné do terénu

Touring kolo

Tato cestovní kola vynikají úžasnou univerzálností využití. Jsou zkonstruovány tak, aby dokázala odnést více zavazadel. Typickým materiálem rámu touring kol bývala v minulosti zejména pevná a těžká ocel, ale nástup nových technologií a způsobů zpracování posunul i tuto kategorii do technologického nebe. Dnes se již rámy vyrábějí z trvalých a přitom mnohem lehčích materiálů, jako hliník, titan nebo karbon. Touring kolo nejlépe předvede své silné stránky na několikadenní cyklotúře. Na jeho stabilitu a výkon se rychle zvyká. Zárukou jízdního komfortu jsou úchyty na blatníky a zavazadla.
Samostatně stojící touring kolo s pevným zeleným rámem, sportovními řidítky, blatníky a nosiči na zavazadla na zadním i předním kole.
Touring kolo má stabilní konstrukci a umožňuje komfortní transport zavazadel během několikadenní cyklo túry.
  • + vyšší komfort
  • + vysoká univerzálnost
  • + vysoká odolnost

Elektrokolo

Trend velké poularity kol na elektrický pohon ukazuje, kam se asi bude ubírat cyklistika v blízké budoucnosti. Cílová skupina příznivců elektrokol je již nyní zcela široká a neustále roste. Díky elektro kolu dokážeš projít větší vzdálenosti za kratší čas a pomůže ti s výkonem i v situacích, kdy ti už vlastní síly nebudou stačit. Na cyklo výletě už nebudeš mít nepříjemný pocit, že věčným zaostáváním zdržuješ skupinu a jízdu si konečně vychutnáš. Převážná většina lidí, kteří se rozhodnou pro elektrokolo, má doma i tradiční kolo a střídá je podle situace.
Elektrokola dokáží vyvinout rychlost kolem 25 km/h a pro jízdu není nutný řidičský průkaz. Pokud již máš vyhlédnutý konkrétní typ, zaměř se zejména na výkon motoru a délku dojezdu. Maximální výkon motoru bývá omezen na 250 W a hmotnost elektro kola by neměla překročit 40 kg. Konstrukční řešení jednotlivých modelů bývá různé. Setkáš se s klasickými konstrukcemi doplněnými o elektro sadu, ale i s koly se speciálním rámem uzpůsobeným na uchycení elektromotoru. Z běžného kola nelze udělat elektrické kolo, protože připevněním elektromotoru na rám by mohlo dojít k jeho poškození.
Standardním řešením cenově dostupných modelů bývá motor integrovaný v zadním náboji. Řídicí jednotka koordinuje všechny části pohonu a ovládací panel řízení je umístěn na řídítkách.
Důležitou součástí pohonu je baterie. Dnes se do elektrokol nejčastěji montují tyto typy akumulátorů:
NiMH (Nikl-železo-hybridní baterie) Li-Ion (Lithium-iontová baterie) Li-Pol (Lithium polymerová) baterie LiFePO4 (Lithium-železo-fosfátová) baterie
+ životnost do 500 nabíjecích cyklů + životnost do 1 000 nabíjecích cyklů + výborný poměr ceny a výkonu + cenová dostupnost
+ dá se repasovat + vyšší kapacita - vyžaduje speciální nabíječku + dobrá tepelná stabilita
+ nízká hmotnost - při rychlém nabíjení klesá životnost
- vlivem vysoké teploty se rychle opotřebuje

Velikost rámu podle délky nohou

Délka nohy (cm) SPORTOVNÍ VYUŽITÍ REKREAČNÍ VYUŽITÍ
Velikost rámu (cm) Velikost rámu (palce) Velikost rámu (cm) Velikost rámu (palce)
72 40 15,7 42 16,5
75 42 16,5 44 17,3
79 44 17,3 46 18,1
82 46 18,1 48 18,9
87 48 18,9 50 19,7
89 50 19,7 52 20,5
92 52 20,5 54 21,3
96 54 21,3 56 22

Horské elektrokolo

Už na první pohled je zřejmé, že tento stroj využiješ v drsném terénu lesa nebo při strmém sjezdu. Široké pláště s výrazným vzorem a pořádným odpružením si naplno vychutnáš při agresivní jízdě. Motor se zapojí pouze během šlapání do pedálů a intenzita výkonu se dá nastavit. Výsledný výkon a námaha investovaná do šlapání tedy spolu úzce souvisí a díky podpoře elektromotoru ti zůstane více času na samotný sjezd. Jízda na elektrokole nemá až takový zatěžující vliv na klouby a pomáhá lépe využít horní část těla.
Horské elektrokolo Mondraker Chaser s tmavým hliníkovým rámem, motorem Bosch a baterií Powertube.
Horské elektrokolo slibuje více zábavy a času na skutečné dobrodružství při překonávání náročných překážek v terénu. I ten nejstrmější kopec se dá najednou vyšplhat rychlostí přibližně 24 km/h.

Gravel / silniční elektrokolo

Toto kolo „klame tělem“. Navenek vypadá jako hybrid mezi silničním a crossovým kolem. Má typický vysoký posed, hladké pláště kol, sportovní řídítka a sportovní geometrii rámu. Na první pohled si málokdo všimne, že jde o plnohodnotné elektrokolo. Motor a baterie jsou diskrétně ukryté v rámu. Popularita nové kategorie kola, navíc obohacené o všechny výhody motorového pohonu, roste raketovým tempem. Je vyhledáváno pro svoji univerzálnost.
Gravelové elektrokolo Wilier Cento s šedým ultra lehkým karbonovým rámem, sportovními řidítky a kotoučovou hydraulickou brzdou.
Je to rychlé kolo vhodné nejen na asfalt, ale i na různé lesní nebo polní chodníčky, nezpevněné štěrkové cesty nebo do kopcovitého terénu. Jednoduše ideální společník na cyklo turistiku. O brzdění se starají výhradně kotoučové brzdy a na rozdíl od silničních kol slibují gravelová více komfortu i díky širším plášťům a speciálně upravené geometrii rámu.

Městské / trekingové elektrokolo

Cyklo turistika nebo pravidelné dojíždění za prací či za aktivitami v rámci města najednou dostanou zcela nový rozměr. S elektrokolem objevíš místa a končiny, které vždy pro nedostatek času nebo příliš velkou vzdálenost vypadaly nedostupně. Samozřejmou výbavou této kategorie je kvalitní osvětlení, takže na toulkách krajinou nebo městem tě nezaskočí ani příchod večera a vždy se bezpečně a pohodlně vrátíš domů.
Městské elektrokolo Electra Townie Path Go s hliníkovým hnědým rámem, hydraulickými kotoučovými brzdami, nosičem na zavazadla na zadním kole a předním světlem.
Celá konstrukce kola je přizpůsobena dosažení maximálního možného komfortu, ať už jde o geometrii rámu, sedlo, blatníky, nosiče zavazadel nebo použití kotoučových brzd. Městská kola dokáží upoutat také svou ležérní elegancí a decentními vintage prvky.

Jízdní kola