cookies
Naše „cookies“ ti budou chutnat
Cookies na stránce Muziker slouží k tomu, aby byla tvá návštěva u nás vždy příjemným zážitkem. Odsouhlas využívání všech cookies kliknutím na tlačítko „Souhlasím“, nebo si v nastaveních vyber jen ty, na které máš chuť. Více informací.
Souhlasím
Odmítnout
Ukončený prodej

Behringer LX 1200 H V-AMPIRE

2,68
hlava, kytarová: V-AMPIRE 2 x 60 W kytarový zesilovač
Ukončený prodej
Tento produkt se nevyrábí nebo není součástí aktuální nabídky.

Kód produktu: LX1200H | ID: 7139

Behringer LX 1200 H V-AMPIRE

hlava, kytarová: V-AMPIRE 2 x 60 W kytarový zesilovač

Tak jako každá firma, která to myslí s útokem na kytaristy vážně a chce být vidět na pódiích, musel i Uli Behringer dospět k závěru, že přišel čas pro stack s jeho jménem - on své produkty označuje dokonce názvem Ultrastack.

Behringer V-ampire LX1200H

Testovaný stack se skládá z modelingové hlavy V-ampire LX1200H. Hlava asi skutečně navštívila modelingovou agenturu, protože její design v černé působí decentněji a méně pouťově než rackový procesor V-amp Pro, který je základem pro zesilovač.

Výkonový zesilovač je tranzistorový s výkonem 2 x 60 W, což se nosí výrazně příjemněji než 50 W v elektronkové verzi, díky tomu není problém ho kamkoliv transportovat (a to ani za účelem testování, za což panu Behringerovi ze srdce děkuji). U reproboxu je to pochopitelně horší, prostě 4 x 12 na kolečkách. A tady je moje první výtka: kolečka jsou vyjímatelná, systém uchycení je zhruba podobný jako u kytarového jacku. Má to výhodu při použití více reproboxů na sobě, ale kolečka šla bohužel vyndat tak snadno, že se obávám, aby bedňáci (nebo vy - záleží na tom, jak si vaše kapela vede...) neztratili velmi rychle alespoň jedno kolečko. Nápad dobrý, pouze bych se přimlouval za jistější provedení.

Jinak je mechanické provedení boxu i zesilovače kvalitní, skoro se mi nechce věřit, že se to dá za tyto peníze vůbec vyrobit.


Zesilovač LX1200H

Jak jsem již prozradil, zesilovač má digitální předzesilovač s amp-modelingem a tranzistorový konec, v podstatě je to V-amp Pro s malými změnami.

Nabídka modelů zesilovačů je shodná - čítá 32 modelů, jejich kvalita je slušná, zvukově to není ani Marshall, ani Mesa Boogie, byť se tak některé modely snaží tvářit a jmenovat, zvukově je to V-amp. Zvuk V-ampu je trochu "moučný", přivítal bych zvýšení samplovací frekvence, myslím, že by to zvuku jenom prospělo (ale toto zvýšení je závislé i na výkonových možnostech použitého procesoru). Ovšem pokud nejste vyložený purista, nejenže najdete zvuk použitelný do všech běžných stylů, ale některé jsou vyloženě příjemné, zesilovač je muzikální, dokáže si dobře rozumět se single-coil i humbucking snímači, Alnico i feritovými, najdete výborné čisté i dobré zkreslené zvuky, tón jde vcelku dobře za rukou. Samozřejmě, že se po přepnutí na model Dual Rectifier ozve v podstatě jiný zvuk, který se originálu zcela nepřibližuje, ale i přes některé výtky musím označit preamp jako velmi dobře použitelný.

Vlastní samplovací frekvence je 31 kHz a celkové zpoždění signálu vstup/výstup je 5 ms, což je přesně ta maximální hodnota latence, kterou jsem ochoten tolerovat.

Efektová jednotka poskytuje osvědčený základ efektů pro běžnou práci. Kvalita efektové sekce není špičková pro samostatné studiové použití, ale pro použití v normální kytarové muzice vyhovuje. Líbí se mi například autowah spouštěné náběhem tónu, i když je dost odlišné chování při různě silných kombinacích single-coil/humbucking na kytaře. Reverb nabízí 9 typů, maximální delay je lehce pod 2 vteřinami. Občas můžete využít i tremolo, phasery, flangery i kompresory, celkem 16 efektů. U nich máte méně ovládacích prvků a parametrů, ale na to, abyste zvolili typ reverbu a nastavili jeho intenzitu, postačuje. Má praktickou výhodu pro ty, kteří nesnášejí nekonečné listování v menu podle dvouřádkového LCD zobrazovače. Zde je nastavení efektu otázkou okamžiku - za cenu, že nemůžete chtít detailní nastavování parametrů.

Měl bych ovšem k zesilovači i pár výtek: ovládací prvky jsou posunuty oproti V-amp Pro, tlačítka volby banky jsou uprostřed panelu, volby presetu nelogicky úplně na kraji, u původního V-amp Pro je to na panelu u sebe podle sekcí. Druhá výtka je pro mne důležitější: zesilovač nemá efektovou smyčku mezi procesorem a koncovým zesilovačem. Chtěl jsem si zapojit SonicMaximizer, ale nebylo kam. Nabídka interních efektů je sice dostatečná, ale V-ampire zde ztrácí variabilitu - nemůžete použít svůj hall, nemůžete přidat harmonizér ani svoje excitery a ekvalizéry. Místo efektové smyčky jsou oproti V-amp Pro na zadním panelu výstupy na reproboxy a linkový vstup. Nejsem příliš nadšen z kvality vestavěné ladičky, určitě bych ji nechtěl jako základní pro svoje kytary, dobře použitelná je ale při doladění na pódiu.

Celý předzesilovač můžete samozřejmě s výhodou ovládat pomocí MIDI kontroléru. MIDI implementace je dostatečná pro ovládání zesilovače, není ale připravena pro provoz s dalšími efektovými přístroji - vysílá pouze údaje o svých ovládacích prvcích a u Program Change bohužel pouze číslo právě zvoleného presetu. U uzavřeného řešení typu V-ampire je toto ale menší prohřešek než u rackového V-amp Pro.

Koncový zesilovač má výkon 2 x 60 W (nebo 1 x 120 W) a výkon je dostatečný i pro tvrdší styly, kde se bubeník snaží za každou cenu rozmlátit všechno, co má v dosahu. Ani v metalových skladbách jsem se s hlasitostí nedostával nad 3/4.

Zesilovač má pro každý preset třípásmové korekce + presence, navíc máte ještě společný gain i další třípásmové korekce pro úpravu podle použité kytary a reproboxu. Pro nahrávání i "live" hraní do linky můžete využít linkových výstupů se simulacemi 15 typů reproboxů, u XLR výstupů je i analogové simulace Ultra-G, kterou výrobce doporučuje zejména pro "live" aplikace. Šikovné jsou možnosti, kdy z jednoho výstupu vám jde tón i s prostorovými efekty pro příposlech a z druhého pouze s kompresorem, wah, simulací zesilovače a reproboxu, tento výstup je pak určen pro mono nahrávku. Celý zesilovač tak díky těmto možnostem můžete využít s výhodou jako předzesilovač v domácím studiu a díky nízké váze s ním vyrážet na jam sessiony a koncerty - velmi dobré využití má jako druhý zesilovač, pokud váš hlavní koncertní aparát je příliš problematicky stěhovatelný, případně díky nízké ceně i jako rezervní pro případ poruchy...

Parametry a specifikace

Země

Země původu

Čína


Celkové hodnocení založené na 17 uživatelských recenzích:

2,68

Anonym

Celkový dojem

Datum
12.05.2009

Teraz som si zakúpil túto hlavu, a po krátkom teste musím súhlasiť s hodnoteniami na zahraničných fórach. Ked si človek dá námahu a túto hlavu poriadne nastaví (čo bez prečítania návodu moc nejde), dostane z nej výborné zvuky, na ktoré by pri slepom teste určite nik nepovedal, že to je nelampový zosík a dokonca Behringer. BTW - tichá nie je - dobre nastavená so správnou bedňou a v stereu vie rozpútať už nad pol rozsahu hlasitosti riadny kravál!

Anonym

Celkový dojem

Datum
21.11.2008

Podla mna ticha urcite nieje. Nemam problem v garazi(vyhulim ju na 3/4 a neni pocut skoro nikoho) ani na podiu. Treba poriadne ponastavovat!!! Samozrejme ze je vela lepsich aparatov, ale ked niekto nema prachy na priadny masinu, tak je to slusna alternativa.

Anonym

Celkový dojem

Datum
21.06.2008

urcite netreba posudzovat veci podla dizajnu...nevyzera to prilis draho ale ani lacno urcite to nebude nic hrozne ani nic velkolepe...proste stred...a co sa da za taku cenu cakat?...

Anonym

Celkový dojem

Datum
25.03.2008

takže som vlastníkom tejto hlavy...a mam k nej aj bednu behringer BG412S.už ako prišla domov tak osm vedel že niečo nie je v poriadku....keď som ju zapojil tak som nenašiel za celý týždeň ani jeden dobrý zvuk ...čo súvisí aj s reprákmi na bedni ktoré majú hlbokú membránu a preto dosť basujú.hlava je veľmi tichá aj na koncerty aj na skúšobnu a nevýrazná.hrám cez nu s krabičkou a je to tiež nuda.odporúčanie:radšej pošetrite na niečo lepšie :-(

Anonym

Celkový dojem

Datum
23.08.2007

Za tu cenu to vobec nie je zle, pre zaciatok uplne staci